Hoe Prospectie Is Een Onderdeel Van Het Call Center Proces

Het laatste aspect van het call center proces dat vaak onopgemerkt blijft is prospectie. Prospectie is wanneer de vertegenwoordiger volgt met een prospect na het maken van contact. Ze maken een afspraak om te ontmoeten en tijd doorbrengen in gesprek met de prospect.

Prospectie

Dit helpt bij het call center om een ​​beter inzicht in de behoeften van de klant te krijgen. Omdat het vooruitzicht is betrokken, kan het callcenter hun strategie aan te passen, zodat ze meer zijn afgestemd op de behoeften van de klant. Dit op zijn beurt leidt tot de vertegenwoordiger die voldoet aan de behoeften van de klant.

- Begin met de oproep van begroeting uw prospect. Zodra het vooruitzicht beantwoordt de telefoon, kunnen ze je vertellen over zichzelf en waarom ze belt. Als het vooruitzicht onzeker is, laat de lijn geopend. Na beëindiging van het gesprek, de terugkeer van de oproep en vraag of je iemand kunt sturen naar follow-up.

- Bij het beantwoorden van de telefoon, de tijd nemen om de beller een stimulans om te blijven op de lijn te geven. Geef ze wat plezier prikkels om het gesprek voort te zetten. Bijvoorbeeld, laat ze weten dat je weer zou kunnen worden een beroep op een latere datum.

- Wanneer het proberen om informatie uit een prospect te krijgen, zorg ervoor dat u profiteren van hun waardevolle hulpbron. Door het beantwoorden van de telefoon en de follow-up, heeft het vooruitzicht op een vitale bron voor de zakelijke verstrekt.

- Tijdens het proces van prospectie, is het belangrijk om niet opdringerig. Probeer te voorkomen dat de vraag of de klant zou willen kopen meteen. In plaats daarvan, vraag hen hoe ze zouden willen worden gecontacteerd en wat hun favoriete manier van communiceren is.

Ook interessant

Callcenter

Waarom Doen Mensen Houden van het Call Center?Een call center is een bedrijf dat telefoontjes van consumenten en zet ze om in consumenten die zal rea ...

Lees verder

Callcenter

Waarom Is Het Zo Belangrijk Om een Call-CenterAls u werkt met een call center, dan weet je dat het essentieel is om een ​​aantal strategieën op zijn p ...

Lees verder

Marktonderzoek

MarktonderzoekWat is marktonderzoek?Marktonderzoek is de meest effectieve manier voor bedrijven om informatie te verzamelen over hun doelgroep en doel ...

Lees verder